dimecres, 29 de maig del 2013

Auto Estudi Biomecànic

Com ja sabeu un aspecte interessant a tenir en compte per evitar lesions i augmentar el rendiment és el d'ajustar tots els components de la bicicleta a les mesures antropomètriques de cada ciclista.
El millor és anar a algun professional perquè et facin una anàlisi d'aquest tipus, però m'ha semblat interessant unes tables en format full de càlcul que, introduint les nostres dades, ens faciliten unes mesures orientatives.
Encara que només sigui per confirmar que tots portem els components (el manillar, la potència, el seient o els pedals) ajustats correctactament, us convido a que agafeu cinta mètrica, regles, escaires, nivells i compassos i feu aquest test o com jo en dic: "auto-estudi-biomecànic".


Cliqueu aquí per poder veure els arxius i descarregar-los al vostre pc:

Biomecánica y talles xls

Biomecánica, velocitats i seient xls

1 comentari:

  1. Bé, ja m'ho he fet. Crec que en la tabla hi ha d'haver un error en el càlcul de la diferència entre altura de sillín i el manillar. Em calcula que hauria d'haver 4 o 5 cm. i jo porto 8 o 9 cm (el doble). Ho he contrastat a la web de ciclisme a fons "Taula d'assignació per a l'altura del manillar" i són 8 o 9 cm.

    http://www.ciclismoafondo.es/caf/salud/contenido/noticia/informe-la-posicion-ideal/2c90a89c2c5fd0ab012c5fe9077f0006.html

    La resta de mesures em semblen correctes tenint en compte que són només orientatives.

    ResponElimina