dissabte, 28 de juny del 2014

Santa Magdalena II

Doncs com el nom indica per a aquest dissabte de final de juny hem pujat al Puig de Santa Magdalena. La sortida la fem com sempre i enfilem cap a Santa Maria per la carretera vella de Bunyola. Continuem pel Camí del Raiguer que per a una grupeta reduïda com la nostra la seva estreta calçada i el seu penós estat unit als obstacles a sorterar, no són massa problema i, per contra, s'agraeixen les seves ombres per protegir-se del sol a l'estiu . Després d'aquest petit ral·li arribem a Lloseta i després paral·lels a la línia del tren arribem a Inca.
Travessem Inca en un tram de conducció urbana i busquem el més aviat possible i sense perdre'ns al Camí Vell d'Alcúdia que ens porta al Puig de Santa Magdalena. Un cop al camí ens concentrem en la pujada ja que la recordem dura de l'anterior ocasió i avui ja són les 10 h. i està començant a escalfar el sol. La primera rampa es fa eterna tal com la recordàvem! Després treball de cames però més entretingut amb algun que altre desnivell "no humà" i a dalt, una mica abans d'arribar, vam aprofitar una petita baixada per compondre'ns i sortir a la foto una mica més decents ja que, com l'anterior vegada, estava Joan Guirigall que ja havia arribat i ja estava amb la seva càmera al mirador disposat a fotografiar la resta de la grupeta.

Fixeu-vos en Toni Nostro que apareix a la llunyania

Arribada després de l'esforç de la pujada
Després d'una berenada i recuperat l'alè baixem el puig i ens dirigim cap al Camí Vell de Muro que ens condueix fins a Santa Maria picant una mica cap amunt i amb un molest vent de llebeig però a un bon ritme de 28 km / h. amb relleus curts aconseguim passar el poble i ja dirigir-nos de tornada a Palma amb un fort embat que no ens va permetre aprofitar la baixada per marcar una bona mitjana. Arribada a Palma a les 12 h. amb 80 km. recorreguts a una mitjana de 24 km/h. Aqui hi ha la ruta amb alguna diferència amb la real per el Camí del Raiguer.